Prosty, łatwy w naprawie silnik benzynowy już dawno minął, a dalsze zaostrzanie norm emisji spalin wymusza coraz bardziej złożone rozwiązania.Wtryskiwacze, pompy wtryskowe, dwumasowe koła zamachowe, filtry cząstek stałych, a ostatnio także układy dozowania AdBlue – to szereg elementów nowoczesnych silników Diesla, które tak często psują się, że przerażają nabywców samochodów, którzy coraz częściej wybierają wersję benzynową, licząc na uniknąć kosztownych napraw na starej zasadzie: wszyscy płacą tyle samo, tylko niektórzy płacą na raty, kupując droższe paliwo, podczas gdy inni płacą drogie rachunki na stacji benzynowej na tysiące dolarów, te rachunki zwykle przedawniają się.
Benzyna czy diesel
Niestety silniki benzynowe są obecnie droższe w eksploatacji, ale zasady pozwalające na bezawaryjną pracę tracą na aktualności: rośnie liczba awarii silników benzynowych, a wraz z nimi koszty napraw. Jednocześnie części do silników Diesla są coraz tańsze, a dobrych warsztatów z silnikami Diesla jest coraz więcej.
GIPHY App Key not set. Please check settings