Koszulka firmowa to nie wyłącznie element garderoby, a także wizytówka marki, narzędzie promocyjne i sposób na budowanie swojego wizerunku. Aby odgrywała swoją rolę, powinna być starannie zaprojektowana i wykonana z dbałością o detale. Jakie aspekty warto uwzględnić w procesie tworzenia koszulek firmowych?
Dbałość o detale, czyli klucz do profesjonalnego wyglądu
T-shirt firmowy z nadrukiem musi być wykonany z uwzględnieniem najmniejszych szczegółów. To one decydują o tym, jak ubranie będzie postrzegane przez pracowników i klientów.
O czym trzeba pamiętać w projekcie koszulki z logo poza jej wzorem?
Szycia
To po nich od razu widać jakość wykonania danej koszulki! Równe, solidne szwy to podstawa trwałości i estetyki. Należy unikać przeszyć, które mogą się pruć lub wyglądać nieestetycznie. Dodatkowo właściwie wykonane, nie będą “wykręcać” się nawet po licznych praniach, co często jest problemem t-shirtów z niżej półki.
Metki
Wewnętrzne metki z logo firmy i rozmiarem to subtelny element brandingowy, a zarazem kolejna powierzchnia do wykorzystania. W ramach urozmaicenia projektu koszulki można postawić również na zewnętrzne metki, tzw. flagietki, które są wszystwane w boczny szew, aby dodać charakteru koszulce. Najczęściej umieszcza się na nich logo marki.
Detale
Obszar wokół dekoltu i rękawów powinien być starannie wykończony, aby koszulka zachowała swój kształt po wielu praniach. W zależności od kroju i wykończenia można urozmaicać projekt różnymi modyfikacjami w tym obszarze.
A jak wiadomo, to dbałość o detale podkreśla profesjonalizm marki i wpływa na późniejszy komfort noszenia odzieży firmowej!
Stawiaj na nowoczesne kroje koszulek
Wybór kroju koszulki jest kluczowy dla jej funkcjonalności i odbioru wizualnego. Współczesne trendy w odzieży reklamowej z nadrukiem wskazują na popularność nowoczesnych fasonów. Co więcej, jeśli jako firma chcecie podkreślać swoją innowacyjność i bycie na bieżąco w swojej branży, wykorzystując popularne obecnie kroje w swojej odzieży firmowej, to pokażecie! Oczywiście klasyczne to kroje również zawsze są dobrym wyborem! Wszystko zależy tak naprawdę od Waszego celu i preferencji, ponieważ najlepsza koszulka to ta, która jest dopasowana do charakteru marki oraz oczekiwań jej odbiorców.
Jaki jest wybór?
- klasyczne kroje koszulek,
- slim fit, czyli dopasowane koszulki, które podkreślają sylwetkę,
- oversize, czyli swobodny, nowoczesny krój, który przyciąga uwagę zwłaszcza młodszych odbiorców,
- relaxed fit, czyli wariacja kroju oversize,
- koszulki polo, czyli te bardziej eleganckie, wzbogacone o kołnierzyk.
Trwałość koszulki firmowej to podstawa
Trwałość to jedna z najważniejszych cech odzieży reklamowej. Koszulki firmowe z logo są często prane i intensywnie użytkowane, dlatego muszą być odporne na uszkodzenia i utratę koloru. Dlatego w przypadku materiału najlepszym wyborem są wysokiej jakości bawełna lub mieszanki bawełny z elastanem, które zapewniają elastyczność i wytrzymałość. Jak już zostało wspomniane, należy zwrócić uwagę też na szwy – staranność ich wykonania, zmniejsza ryzyko prucia oraz zmiany formy koszulek po praniu. Natomiast w przypadku personalizacji i zdobień na koszulkach firmowych, będących ich najważniejszym elementem dobrze jest wybierać techniki takie jak sitodruk, nadruk DTG czy haft, które gwarantują trwałość grafiki.
Różnorodne metody personalizacji koszulek firmowych
Personalizacja koszulki firmowej to klucz do stworzenia unikalnego produktu, który wyróżni daną markę. Najczęściej wykorzystywane metody zdobienia to:
- Sitodruk – idealny do dużych nakładów, zapewnia intensywne kolory i trwałość zdobienia.
- Haft – elegancki sposób personalizacji, szczególnie polecany na koszulki firmowe, jednak nie w formie dużych zdobień oraz raczej na grubszych materiałach.
- Nadruk DTG – to technika druku bezpośredniego, umożliwiająca tworzenie pełnokolorowych grafik na bawełnie.
- Termotransfer – sprawdza się na koszulkach reklamowych o nietypowych kształtach i powierzchniach.
Dzięki różnorodnym technikom personalizacji, odzież z logo firmy może być dopasowana do specyfiki kampanii promocyjnej czy wydarzenia. Poza doborem odpowiedniej metody zdobienia, ważne jest przemyślenie jego umiejscowienia. Przykładowo, jeśli prowadzicie jakiś event online to ważne, aby logo było widoczne w kamerze, a więc raczej lepiej umiejscowić je na froncie koszulki. Natomiast przy evencie stacjonarnym, warto wykorzystać też przestrzeń na plecach i stworzyć tam przyciągający oko design! W końcu projekt koszulki firmowej powinien odpowiadać zarówno na potrzeby odbiorców, jak i na cel marketingowy firmy w ramach danego działania.
Pochodzenie materiału i miejsce produkcji koszulek
Bardzo słusznie coraz więcej świadomych firm zwraca uwagę na pochodzenie materiałów oraz lokalność produkcji. To kwestia przede wszystkim ekologii, ale także jakości produktów. Dodatkowo pozwala to podkreślić wartości jakimi kieruje się marka.
“Zrównoważony merch promocyjny może być wykorzystywany jako element budujący wspólną tożsamość pracowników, promując wartości, które są dla firmy ważne, takie jak odpowiedzialność społeczna i ekologiczna. Dzięki temu odzież firmowa staje się nie tylko narzędziem marketingowym, ale też manifestem wartości korporacyjnych.” – podkreśla Patryk Chmielewski, Business Development Manager at MerchUp. To właśnie dbanie o te aspekty zwiększa wartość koszulki w oczach klientów i współpracowników.
Forma wręczenia koszulek też jest ważna
Nie tylko koszulka firmowa, ale także sposób jej wręczenia ma znaczenie. Personalizowane opakowania to doskonały sposób na zwiększenie efektu „wow” – zwłaszcza jeśli koszulki z logo to element paczki powitalnej w trakcie onboardingu albo prezent z okazji urodzin dla pracowników i pracowniczek firmy.
Można zdecydować się na klasyczne foliopaki z nadrukiem firmowym, choć tutaj warto już stawiać wyłącznie na te z recyklingu, a inna, bardziej ekologiczna opcja to papieropak czy pudełko kraftowe. Warto wzbogacić je również o również obrandowane etykiety czy wlepy marki. Pamiętajmy, że forma wręczenia wpływa na pierwsze wrażenie i podnosi wartość odzieży reklamowej w oczach osób ją otrzymujących.
Projekt koszulki firmowej to wieloetapowy proces, w którym każdy szczegół ma znaczenie. Od wyboru kroju i materiału, przez metody personalizacji, aż po sposób wręczenia – każdy element wpływa na odbiór marki. W końcu koszulki firmowe to nie tylko praktyczny element garderoby, ale również efektywne narzędzie promocyjne, dlatego wybierając odzież reklamową z nadrukiem, warto postawić na jakość, estetykę i dopasowanie do okazji.
Artykuł przygotowała firma MerchUp specjalizująca się w personalizowanej odzieży reklamowej z logo i akcesoriach z nadrukiem. |
GIPHY App Key not set. Please check settings